Sunday, August 8, 2010

Jangan guna replicate website untuk cari prospek

Replicate website tidak berkesan untuk menaja prospek.
Banyak kajian telah dijalankan mengenai keberkesanan penggunaan replicate website.
Bagi mereka yang tak faham apa itu replicate website, ia adalah website yang digunakan oleh pemimpin MLM untuk kegunaan downline mereka untuk mencari prospek. Downline mereka mendapat website percuma apabila mereka daftar dalam replicate website, kemudian memberikan alamat website itu kepada prospek mereka. Prospek mereka mendaftar percuma dan memberikan alamat website mereka pada prospek mereka pula.

Cara ini banyak mendatangkan kemudaratan atau kelemahan dalam perniagaan anda. Antaranya :
1. Anda banyak membazir masa anda didepan komputer, menghantar email pada prospek anda kerana keberangkalian untuk seseorang masuk jadi ahli adalah sangat rendah jika melalui internet berbanding jika anda jumpa secara berdepan keberangkaliannya adalah sangat tinggi.

2. Kebanyakan prospek anda hanya menjadi ahli percuma saja dan bukan jadi ahli VIP (ahli berbayar). Bermakna kumpulan anda tidak berkembang. Perangai manusia ialah mereka hanya nak keluar duit apabila barang mereka terus dapat. Melalui pembelian internet banyak risiko yang merek takut, apabila anda atau upline anda berjumpa dengan prospek anda dengan cara bersua muka, mereka dapat membeli barang secara terus. Inilah kelebihan menaja cara OFFLINE atau bersua muka. Pastikan anda menggunakan cara OFFLINE untuk mengembangkan perniagaan Shamelin Bina anda. Gunakan Upline anda yang membuat roadshow seluruh Malaysia dan Indonesia untuk berjumpa dengan prospek anda. Anda boleh guna Internet hanya untuk mengenali prospek dan memberi info mengenai perniagaan ini menggunakan website kumpulan kita di http://jusmanggiskml.blogspot.com dan website syarikat di www.shamelinbiz4u.com. Selebihnya anda perlu jumpa prospek anda, atau minta bantuan upline anda untuk berjumpa mereka untuk menjadikan mereka ahli dalam Shamelin.

No comments:

Post a Comment