Thursday, August 12, 2010

Strategi Untuk Berjaya

Ahli Sepenuh Masa
Jika anda nak buat sepenuh masa, ikut strategi ini, yang dinamakan 15:5:15
Setiap hari jumpa 3 orang prospek selama 5 hari, 2 hari anda rehat bersama keluarga anda. Gunakan 2 hari itu untuk anda luangkan bersama keluarga anda dengan masa yang berkualiti. Seminggu anda berjumpa dengan 15 orang. Secara purata 5 orang akan ikut anda menjadi ahli Shamelin dan 10 orang tidak ikut. Minggu depan jumpa lagi 15 orang samada yang anda kenal ataupun anda jumpa orang yang downline anda kenal, bermakna anda membantu kumpulan anda. Begitulah setiap minggu sehingga anda berjaya dalam perniagaan ini.

Jika anda berdisiplin dengan sistem ini, pendapatan anda :
Bulan ke 1 minima RM2,000.
Bulan ke 2 minima RM4,000.
Bulan ke 3 minima RM6,000.
Bulan ke 4 minima RM10,000.
Berterusan ..

Ahli Sambilan
Jika anda nak buat part time saja. Guna sistem 5:1:5. Iaitu sehari jumpa 1 orang prospek, selama 5 hari seminggu. 2 hari anda rehat. Dari 5 orang prospek, 1 akan ikut anda jadi ahli Shamelin dan 4 tidak ikut anda. Jumpa lagi 5 orang pada minggu hadapan samada yang anda kenal ataupun orang yang dibawa oleh downline anda dalam anda membantu downline anda.

Jika anda berdisiplin, pendapatan anda
Bula ke 1 minima RM500.
Bulan ke 2 minima RM1,000.
Bulan ke 3 minima RM2,000.
Bulan ke 4 minima RM4,000.
Bulan ke 5 minima RM6,000.
Bulan ke 6 minima RM8,000.
Bulan ke 7 minima RM10,000.
Berterusan ..

Pastikan anda menggunakan strategi berjumpa face to face bukannya guna Internet.
Bawa majalah khas, produk sample untuk test, produk untuk dijual, buku sketch untuk anda membuat penerangan dengan menulis dan melukis dalam sketch book, borang ke ahlian, dokumen produk dan testimoni, borang hiraki dan borang senarai prospek.

Anda perlu sedar bahawa, prospek anda akan menilai anda dari segi kepimpinan, pengurusan, keseriusan anda, karisma anda dan intergriti anda. Sebelum mereka bersetuju menjadi ahli dalam kumpulan anda, mereka akan membuat penilaian mengenai diri anda. Oleh itu lengkapkan diri anda dengan ilmu, pakaian kemas, disiplin, peralatan dan budi pekerti yang disenangi.

Ingat anda akan berjaya apabila anda menjadikan diri anda seorang PENDIDIK YANG HEBAT.

Jangan kedekut untuk mengeluarkan wang bagi membeli peralatan untuk anda mendidik kumpulan anda. Seorang cikgu atau guru sanggup mengeluarkan wang untuk mendidik anak didiknya sehinggalah anak didiknya itu menjadi seorang PENDIDIK sepertinya.

2 comments:

  1. d mana i boleh dapatkan alamat shamelin bina around sabah ye?

    ReplyDelete
  2. Dapatkan di KML Centre, Ground Floor, Wawasan Plaza. Tel : 0168284123. Sandakan di KML Centre, Bandar Indah. Tawau : KML Centre, Tingkat 1, Fajar Kompleks, depan klinik Muhammad atas De waja.

    ReplyDelete